zaterdag 9 juni 2012

It's a small world

Donderdag houdt Jeanet haar tweewekelijkse breiclub. Deze avond tijg ik met mijn moeder en tante naar Arnemuiden. Wat een hoop dames met een handwerkje zeg. En, wat gezellig. Volgens onze dochter Inge wonen alle vrouwen die nog sokkenbreien in Arnemuiden. Het is leuk om te zien dat er verschillende sokkenbrei manieren worden gebruikt: gewoon 'ouderwets', twee sokken tegelijk op één rondbreinaald, toe up. Heerlijk.

Die avond neem ik mijn spinnewiel mee. Jeanet wil het graag eens proberen. Jullie hebben het kunnen lezen op haar blog, ze is verkocht. Ik heb wat Shetland wol meegenomen, geverfd met meekrap en zwarte, zuurvervende kleurstof. Beide kleurstoffen zijn niet heel erg belastend voor het milieu bij verwerking. Dat vind ik wel belangrijk. Af en toe wil ik wel eens met indigo verven. Dat is door de gebruikte chemicaliën wél belastend voor het milieu.
Jeanet oefent eerst 'droog' en spint dan haar eerste draad:

Foto: Jeanet Jaffari-Schroevers

Na haar berichtje komen er allerlei reacties los. Bijvoorbeeld: waar wij elkaar van kennen. We wonen in dezelfde provincie, maar wel ruim 60 kilometer bij elkaar vandaan. Het is heel eenvoudig: we zaten allebei op de CSW, zoals dat toen nog heette. Tegenwoordig heet die CSW Van de Perre. Ach ja, als het beestje maar een naam heeft.
We zitten niet in dezelfde klas. Jeanet is een stuk jonger dan ik, een heel jaar :-). Op de CSW worden jaarlijks de 'Grote Avonden' georganiseerd, drie avonden met toneel, musical of cabaret in de stadsschouwburg. Daar kennen wij elkaar van.

De laatste serie waar ik aan mee doe is een rockopera: Odysseia in rock. De opera is geschreven door Rienks Veenker, Willem van Ouwerkerk en Dick Zwitser. Ze zijn alle drie docent.
Aan deze uitvoering doen ruim 90 leerlingen mee. Ik heb er hele goede herinneringen aan. Omdat ook Jeanet hier als costumière aan mee doet moet zij ook op foto's staan. Ik ga op zoek en tadaaaaaa:

GEVONDEN!

Fotograaf: onbekend

Jeanet staat op de achterste rij, vijfde van rechts met een zwart shirt. Ik sta recht voor haar, op de eerste rij met het pantervel aan. Voor alle duidelijkheid: ik speel Artemis, de godin van de jacht.

Namen die verder bij mij opkomen bij het zien van de foto: Lisette M., Iris van L., Inge L., Astrid V., Liesbeth M, Gerrit B., Rutger H., Peter V., Hans K. en dan Jeanet en ik natuurlijk.
Misschien heeft er nog iemand aanvullingen? Enne, Rob: mogen wij nu met zijn allen in 'De Reünie'?

Geen opmerkingen: