donderdag 27 september 2012

Kokkelsjaal erratum

Van Petra kreeg ik vandaag een vraag over het breischema van de kokkelsjaal. Toen ik net met onze viervoeter op de dijk liep, viel bij mij het kwartje (dubbelduppie) pas. Ga je namelijk het schema gewoon breien dan komt je patroon uit. Ga je het tellen dan klopt het niet.


In het schema staat steeds één rapport van het patroon, behalve bij de meerderingen voor de kokkel. Daar staan er twee en ik begrijp dat dat verwarring veroorzaakt.

Daarom hierbij het schema met één keer het rapport van de kokkel. Het is belangrijk tussen de kokkel rapporten steeds 12 st recht te breien en er voor en er na (dus aan het begin en aan het einde van de naald) 6.

Hopelijk hebben jullie er niet al te veel slapeloze nachten van gehad.


1 opmerking:

marnel zei

Haha, ik ben nu ruim over de helft en inderdaad snapte ik het eerst ook niet. Het kostte wat hoofdbrekens maar het is goed gekomen. Goed voor de hersengymnastiek :-)