dinsdag 19 februari 2013

Saai

Ooit kreeg ik een keer een thee- en handdoek pakket. Hartstikke leuk met groene kleurtjes. Alleen de gastendoek die er bij zat was een beetje saai: gebroken wit.

Nu besluit ik om die doek toch te gaan gebruiken in onze w.c. Ik haak er gewoon een randje aan met marineblauw. Dan nog een mooie zeep er bij om op te hangen:


Ik naai eerst festonsteken rond het handdoekje. In de hoekjes zet ik de schuine steken vast met een extra overhands steekje, zodat ze netjes blijven zitten.



Haak dan een randje vasten op de festonsteken. Haak zoveel vasten dat de hele rand netjes gevuld is.


Daar bovenop komt een rand hokjes: 1 stokje en 1 losse. Sla onder de losse steeds een vaste over.


Eén randje is een beetje mager. Twee randjes vind ik (dit is een even aantal) niet zo mooi. Het is net als bij een mooi opgemaakt dinerbord: gebruik altijd een oneven aantal.


Het worden drie randen hokjes. Tussen elke hokjes rand haak ik 1 rand vasten. Let er op dat er voldoende steken (stokjes / vasten) op de hoeken komen. Als de hoekjes gaan trekken zijn er te weinig steken gemaakt.

Zie zo, minder saaie w.c.


2 opmerkingen:

bommelmien zei

Nu is het een chique handdoekje geworden en het stukje zeep maakt het kleine kamertje helemaal af. Wat heb je een mooi fonteintje.... Heb je nog meer blauwe accenten daar? Een groet van Willemien.

Betsy zei

Mooi met zo'n gehaakt randje! Prima idee om de handdoek zo op te fleuren. Met blauw/wit ziet het er altijd fris uit.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn